اصول نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری
نوشته شده توسط : کیمیا حسینی

هدف از رساله یا پایان نامه تولید یک مقاله اصلی از تحقیقات در مورد یک موضوع کاملاً مشخص است. معمولاً یک پایان نامه مهمترین کار مستقل در دوره کارشناسی است ، در حالی که یک پایان نامه معمولاً با مدرک کارشناسی ارشد مرتبط است ، اگرچه این اصطلاحات می توانند قابل تعویض باشند و ممکن است بین کشورها و دانشگاهها متفاوت باشد.

یک رساله یا پایان نامه احتمالاً طولانی ترین و دشوارترین کاری است که دانشجو تاکنون به پایان رسانده است. با این حال ، این کار می تواند یک کار بسیار سودمند باشد ، زیرا دانش آموز ، برخلاف مقاله ها و سایر کارهای دیگر ، می تواند موضوعی را که علاقه خاصی دارد انتخاب کند و با ابتکار عمل خود کار کند.

نوشتن یک پایان نامه به طیف وسیعی از مهارت های برنامه ریزی و تحقیقاتی نیاز دارد که در آینده شغلی شما و درون سازمان ها ارزش زیادی خواهد داشت. یک موسسه انجام پایان نامه هم در این زمینه می تواند به شما کمک زیادی کند.

موضوع و سوال پایان نامه باید به اندازه کافی متمرکز باشد تا بتوانید تمام داده های لازم را در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه ، معمولاً حدود شش هفته برای برنامه های کارشناسی ، جمع آوری کنید.

شما همچنین باید موضوعی را انتخاب کنید که قبلاً در مورد آن چیزی می دانید تا قبلاً یک مرجع برای جستجوی ادبیات و درک و علاقه به تئوری موضوع خود داشته باشید.

چرا باید از موسسات مشاوره پایان‌ نامه و مقاله کمک بگیریم؟

اصول نوشتن پایان نامه ارشد و دکتری

روش های زیادی برای نوشتن یک رساله یا پایان نامه وجود دارد.  اکثر دانشگاه ها و کالج ها راهنمایی های بسیار خاصی را در مورد رویکرد ترجیحی دانشجویان خود ارائه می دهند. این صفحه و آنهایی که در ادامه می آیند ، به منظور ارائه ایده هایی در مورد چگونگی انجام بررسی ادبیات ، و سپس نوشتن هر یک از بخشهای مختلف پایان نامه خود در غیاب ، یا علاوه بر هر گونه راهنمای خاص از طرف دانشگاه شما

سازماندهی وقت خود

هر چقدر سازمان یافته باشید ، نوشتن پایان نامه یکی از چالش برانگیزترین کارهایی است که تاکنون انجام داده اید. به صفحات ما در زمینه سازماندهی مهارتهای زمان مطالعه و سازماندهی ، و همچنین مهارتهای مدیریت پروژه و برنامه ریزی پروژه نگاهی بیندازید تا به شما ایده هایی درباره نحوه سازماندهی وقت و انرژی خود برای کار پیش رو ارائه دهید.

ساختار کلی پایان نامه

مانند مقاله علمی برای انتشار مجله ، رساله ها عموماً از یک ساختار نسبتاً استاندارد پیروی می کنند. صفحات زیر به نوبه خود درباره هر یک از این موارد بحث کرده و در مورد نحوه تهیه و نوشتن هر یک از آنها توصیه های دقیق تری ارائه می دهند:

  • پیشنهاد پژوهش
  • معرفی
  • بررسی ادبیات
  • روش شناسی
  • نتایج و بحث
  • نتیجه گیری و بخشهای اضافی

به ویژه برای برنامه های کارشناسی ارشد ، دانشگاه شما ممکن است درخواست کند که پایان نامه شما در بخشهای جداگانه ارائه شود ، نه به عنوان یک سند واحد. خرابی که اغلب مشاهده می شود سه برابر است:

مقدمه و / یا پروپوزال تحقیق ، که باید س researchال تحقیقاتی را که قصد دارید کاوش کنید ، ارائه دهد و در مورد چگونگی انجام این کار ایده هایی ارائه دهید. اگر آن را به عنوان یک پروپوزال پژوهشی ارائه می دهید ، کاملاً ناقص خواهد بود زیرا فرصتی برای بررسی کامل ادبیات نخواهید داشت ، اما باید حاوی حداقل برخی مبانی نظری و یک ایده منطقی از دلیل اینکه می خواهید مطالعه کنید ، باشد. این موضوع؛

مرور و روش شناسی ادبیات ، که اغلب با هم ترکیب می شوند ، زیرا آنچه شما قصد دارید انجام دهید ، باید از ادبیات قبلی بیرون بیاید و مکمل آن باشد. و

نتایج و بحث و گفتگو ، که باید مشخص کند که شما واقعاً چه کاری انجام داده اید ، و نتایجی که بدست آورده اید و در مورد این مطالب در متن ادبیات بحث شود

هشدارها برای انجام پایان‌نامه

شما احتمالاً برای کل پایان نامه یا پایان نامه تعداد کلمات خود را دارید. در صورت نیاز به ارائه در بخش ها ، اطمینان حاصل کنید که کلمات کافی برای نتایج و بحث را برای خود گذاشته اید. آسان است که با مرور ادبیات خود را تحریک کنید.

همچنین دانستن تفاوت پروپوزال و فصل اول پایان نامه هم مهم است. به عنوان یک راهنمای کلی ، از طرح مارک گذاری استفاده کنید تا تقسیم تقریبی تعداد کلمات را به شما نشان دهد. به عنوان مثال ، اگر مقدمه 20٪ ارزش دارد و هر یک از دو مقاله دیگر 40٪ ، برای تعداد کل کلمات 10000 کلمه ، مقدمه باید حداکثر 2000 کلمه و هر یک از دو مورد دیگر حدود 4000 کلمه باشد.

اگر پایان نامه خود را به عنوان یک کار واحد ارسال می کنید ، و نه در مقاله های ارسالی جداگانه ، ممکن است نوشتن آن به ترتیب آسان تر باشد.

شروع کار با مرور ادبیات و سپس نوشتن متدولوژی اغلب آسانتر است. مقدمه ممکن است آخرین بخشی باشد که می نویسید ، یا ممکن است بخواهید پس از اتمام کار ، آن را بازنویسی کنید تا جریان استدلال های شما را در هنگام توسعه منعکس کند.

نکاتی مهم برای نوشتن پایان نامه

یکی از بهترین روش های انجام پایان نامه تضمینی، ادامه کار به ویژه مرور ادبیات است.

هنگامی که هر مرجع را می خوانید ، آن را خلاصه کرده و براساس مضامین گروه بندی کنید. فراموش نکنید که هنگام رفتن به آن مراجعه کنید! رساله ها و مقالات آکادمیک همیشه به صورت سوم شخص و با صدای منفعل نوشته می شدند. به عنوان مثال ، ممکن است بنویسید ... آزمایشی انجام شد.





:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: